tiistai 3. joulukuuta 2013

Sairaalapäivät

Mulla on muutamia asioita mieles mistä tahtoisin tänne kirjottaa, mut nyt aattelin kertoa meidän kolmesta ensimmäisestä päivästä sairaalassa :) Elikkä, kun neiti syntyi silloin keskiviikkona klo 19.32 niin synnytyssalissa meni 2,5h. Mä imetin, ja mut ommeltiin. Vauva punnittiin ja mitattii, Mika sai laittaa vauvalle vaipan :) Saatii sinne kaffit ja iltapalaa :) Mä kävin siellä suihkussa ja vaihdoin puhtaat vaatteet :) Oli muuten pelottavaa nousta siitä  sängyltä ku tuntu et kaikki lihakset oli aiva väsyneet. Ku olin suihkussa Mika keinu keinutuolissa vauvan kaa.


Noin kymmeneltä me mentiin synnyttäneiden osastolle. Laitoin tavarani kaappiin ja menin sänkyyn, vauva laitettiin mun kainaloon. Mika lähtiki siitä kotiin ja mä jäin kaksin vauvan kaa. En olis yhtää halunnu jäädä yksin, mulla oli kyllä huonekaveri mutta seki rupes nukkumaan siinä. Mä pidin mun lampun päällä koko yön koska mua pelotti nukkua vauvan vieressä. Yö meni siinä imettäessä ja välillä torkuin. Vierailuaika oli aamu kymmenestä ilta yheksään. Mika jäi isyyslomalle heti ja oli meidän kanssa sielä päivät :)



Ruuat ovat älyttömän hyvät siellä!!


Rassu iha turvoksissa vielä tässä, ekana aamuna otettu kuva. Sairaalassa mulle opetettiin vauvan hoitoa, imetysasentoja ja kaikkee ny mitä kysyin. Toka ilta ei ollu kiva ku sain uuden huonekaverin ja si ku tajusin et Mikan pitää taas pian lähtee :( Itkuhan siinä sitte tuli.. Sitten tokana yönä vauva alkoki itkun ja mulla ei vissiin oikee tullu maitoa.. Olin väsyny ja imetys sattui.. Soitin ekan kerran kelloa kun olin jo yrittäny imettää 2h ja vauva vain itki jos yritin lopettaa. Hoitaja tuli, selitin tilanteeni ja hoitaja kehui mua kun olen hyvin jaksanu, ohjas mulle uuden imetys asennon ja vauva imi vielä puol tuntia ja sitten nukahti. Ensimmäisenä ja toisena yönä mulle tuli tosi paljo jälkisupistuksia, ne oli inhottavia. Just niinku kovat menkkakivut mut kesti vaan aina imetyksen ajan..




Päivät oli ihania Mikan ja Prinsessan kanssa, eihä sitä voinu ku ihmetellä<3


Koska lapsivesi oli vihreää, eli vauva oli kakannu sinne, vauvaa piti "tarkkailla" häneltä otettii jotaki? hapensaanti juttuja (hyvä minä, melki muistan mitä ne oli) ja sit sen hengitystä laskettiin välillä kun se oli vähä tihee.. Nii siis vauvalla oli infektio riski kun oli kakannu sinne lapsiveteen.. Mut kaikki oli hyvin<3

Sairaalassa meitä kävi kattomassa mun ja Mikan vanhemmat, Anna ja mun kummit:)


Kaikki hoitajat osastolla oli aivan yli ihania, ei voi muuta sanoa. Kaikki sano vauvaa peikkotytöksi ^^ <3



Viimesenä päivänä lauantaina meillä oli lastenlääkäri ja hän tutki vauva, kaikki oli hyvin ja saimme luvan lähteä kotiin <3 Aivan mahtava fiilis oli pukea omat vaatteet päälle ja viedä vauva kotiin :) 



<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti